Veelgestelde vragen

Op de pagina over lenzen kun je meer informatie vinden over het dragen van lenzen. Heb je desondanks alsnog vragen? Wellicht dat je vraag dan hieronder beantwoord wordt. Staat je vraag er niet bij, neem dan gerust contact met onze klantenservice op!

Waarom LensBestel.nl?

Is het veilig om lenzen via internet te bestellen?

Ja, zeker! Je koopt bij ons exact hetzelfde product als bij de opticien. Wij kopen onze producten namelijk in bij dezelfde wereldwijde producenten. Wel blijft het nodig om een opticien of optometrist te bezoeken voor de halfjaarlijkse oogcontrole. Na bestelling op LensBestel.nl ontvang je de producten meestal binnen 1 tot 3 werkdagen gewoon als pakketpost of in de brievenbus!

Waarom is LensBestel.nl zo goedkoop?

We zijn zo goedkoop, omdat we als webwinkel onze kosten laag kunnen houden. Zo hebben we geen dure winkelruimte, geen dure werknemers, geen dure apparatuur (behalve de computers), werken we heel efficiënt en via het internet. Tevens gaan we heel slim om met onze voorraden.

 

Zijn de lenzen op LensBestel.nl originele merken?

Onze lenzen en lenzenvloeistof zijn 100% origineel, wij kopen ze namelijk direct in van de fabrikant. Omdat we een slim voorraadsysteem hebben, krijg je bij ons meestal zelfs langer houdbare producten dan bij de opticien en dat is handig voor bijvoorbeeld lenzenvloeistof. Origineler kan niet!

 

Waarom klant worden van LensBestel.nl?

Wij leveren je contactlenzen voor een vele malen voordeligere prijs dan de traditionele opticien. Wij rekenen geen verzendkosten boven € 75 (enkel postNL) en onze service is betrouwbaar en snel. Meer informatie over waarom klant te worden van LensBestel.nl, vind je op Over LensBestel.nl.

 



Kan ik mijn bestelling volgen (track & trace)?

Ja. Je ontvangt van ons een email zodra de bestelling is overgedragen aan PostNL, DHL of GLS. In de meeste gevallen zit daar een track and trace nummer bij dat we automatisch meesturen met de verzendingsbevestiging.

 

Hoeveel dagen is de levertijd?

De verwachte levertijd is normaliter tussen 1 en 3 werkdagen. De feitelijke levertijd hangt af van het type product en de beschikbare voorraad. Producten zoals speciale made-to-order lenzen (torisch, multifocaal, etc.) hebben soms een langere levertijd, maar worden in 99% van de gevallen binnen 5 werkdagen geleverd. De verwachte levertijd van een product is te vinden op de productpagina naast de prijssticker. De status en locatie van uw bestelling kun je inzien door bovenin op je eigen naam of op 'Inloggen' te klikken.

 

Rekent LensBestel.nl verzendkosten?

Wij hanteren geen verzendkosten bij aankopen boven € 75. Bij totaalbedragen onder € 75 rekenen we verzendkosten van € 4,90 per bestelling. Op korte termijn bieden we extra verzendopties en spoedleveringen. 
Leveringen buiten Nederland zijn steeds tegen vergoeding tenzij anders aangegeven.

 

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Om een bestelling te plaatsen neem je de volgende stappen:

  • Selecteer je contactlens (via de rubrieken links of maak een selectie bij - Direct contactlens kiezen -.
  • Vul je lensgegevens (zoals sterkte) in.
  • Klik op de knop - Klik hier en bestel -.
  • Vul je adresgegevens en betaalgegevens in op het bestelformulier en reken af!
Na invullen van je gegevens, kun je afrekenen en worden de producten direct uit voorraad geleverd of bij de leverancier besteld. De status van je bestelling kun je vervolgens inzien door bovenin op je eigen naam of op 'Inloggen' te klikken. Tevens houden wij je per email op de hoogte van de status van je bestelling.

 

Welke betaalmogelijkheden biedt LensBestel.nl aan?

We ondersteunen bijna alle betaalmethodes. De eerste is via iDeal, zo kun je veilig en gemakkelijk online afrekenen via je eigen bank. De tweede manier is op rekening door middel van een overschrijving. Hierbij kan het volledige orderbedrag over worden gemaakt op onze rekening onder vermelding van het ordernummer. Zodra wij de betaling binnen hebben, versturen wij de goederen naar het afleveradres. De derde manier is via Credit Card (Visa en Mastercard). Daarnaast accepteren we ook PayPal.

 



Welke lenzen heb ik nodig?

Lenzen van LensBestel.nl natuurlijk! Welk merk, soort, type en sterkte, kunnen wij echter niet vertellen, hiervoor moet je eerst naar een optometrist of een opticien. Deze kan de ogen onderzoeken en een passend advies geven. Houd je in gedachten dat een optometrist of opticien verplicht is je ooggegevens mee te geven. Daarnaast kan zo'n uitgebreide controle geld kosten, meestal tussen de 10 en 25 Euro. Het is bij ons verplicht om een dergelijke controle te doen voordat je bestelt. Verkeerde lenzen kunnen namelijk ernstige schade aan de ogen aanbrengen! Meer informatie vind je bij Over lenzen

 

Welke lenzenvloeistof heb ik nodig?

De keuze van lenzenvloeistof is persoonlijk. Ook hier geldt: je optometrist of opticien kan hierin een advies uitbrengen. Wij verkopen alle merken en je kunt bij ons dus zonder probleem het best passende product bestellen. Let op dat lenzenvloeistof bijna even belangrijk is als de lenzen zelf. De verkeerde vloeistof kan ogen irriteren.

 

Wat zijn Silicon Hydrogel lenzen?

Silicon Hydrogel lenzen zijn gemaakt van een iets ander materiaal dan de gewone 'zachte' lenzen. Dit materiaal laat veel meer zuurstof door, zodat je ogen meer ontspannen zijn en je lenzen niet snel uitdrogen. Voor meer informatie over deze nieuwe type lens, kun je kijken op Over Lenzen.

 

Wat zijn torische lenzen?

Torische lenzen corrigeren de cilindrische afwijking. Sommige mensen hebben niet alleen afwijking in de sterkte. Voor hen biedt een torische lens uitkomst. Voor meer informatie over torische lenzen, kun je kijken op Over Lenzen.

 

Hoe moet ik mijn lenzen onderhouden?

Onderhoud van de lenzen is erg belangrijk. Onhygiënisch omgaan met lenzen kan leiden tot oogirritaties en zelfs permanente schade of blindheid! Wij hebben daarom een korte cursus samengesteld. Deze kun je vinden op ons gedeelte Over Lenzen.

 



Hoe vaak is een oogcontrole nodig?

Oogcontrole moet ongeveer 1 keer per half jaar plaatsvinden (2 keer per jaar dus). Deze periode is precies goed om eventuele problemen tijdig te signaleren. Mocht je tussentijds problemen of hinder ondervinden met je lenzen, dan adviseren we uiteraard zo spoedig mogelijk de ogen te laten controleren bij een optometrist of opticien. Kijk voor meer informatie bij het kopje Over Lenzen.

 

Waar kan ik terecht voor een oogcontrole?

In Nederland en België zijn duizenden (goede) optometristen, oogartsen en opticiens werkzaam. Je kunt bij iedere bekende optiekwinkel terecht. Wel adviseren we je om te vragen naar een gecertificeerd optometrist, die hebben doorgaans meer verstand van ogen en kunnen beter adviseren over welke lenzen je wel of niet kunt dragen. Alle opticiens, optometristen en oogartsen vind je via onze oogspecialisten kaart!

 

Hoeveel kost een oogcontrole?

De prijzen van oogcontroles variëren. In de meeste gevallen ben je voor een controle, zonder aanschaf van lenzen bij de opticien, tussen de 10 en 25 Euro kwijt. Vraag hiernaar voordat je de controle laat uitvoeren. Houd ook in gedachten dat na een controle de opticien of optometrist wettelijk verplicht is de ooggegevens te verstrekken, ook als je niets bij hem/haar bestelt. Aan de hand van deze gegevens kun je vervolgens bij ons de lenzen bestellen. Kijk voor meer informatie bij het kopje Over Lenzen.

 

Wat moet ik precies doen voor het bestellen van lenzen?

Voor contactlenzen begin je altijd bij de opticien of optometrist. Deze controleert de ogen en adviseert bepaalde lenzen. Je kunt vervolgens kiezen of je de lenzen bij hem/haar zult kopen of via internet bestelt. Wij adviseren de prijzen goed te vergelijken. Nadat je bij de opticien bent geweest en een recept (lensgegevens) heeft (deze is hij/zij wettelijk verplicht te verstrekken), kun je surfen naar onze webwinkel. Hier selecteer je de exacte lens die de opticien heeft aangeraden. Na betaling krijg je de contactlenzen snel in de brievenbus! Kijk voor meer informatie bij het kopje Over Lenzen.

 

Waar vind ik mijn lensgegevens (sterkte, radius, diameter, etc...)?

Je gegevens staan op een briefje dat de optometrist of opticien verstrekt. Let op: na een oogcontrole is de optometrist/opticien verplicht de gegevens over je ogen te verstrekken. Mocht je er niet uitkomen, dan adviseren wij contact met ons op te nemen of een scan of foto van het briefje naar ons te mailen of te faxen. Wij gaan dan na wat de exacte gegevens van de lenzen zijn en nemen vervolgens contact met je op voor het vervolg van de bestelprocedure.

 



Hoe gaan retourzendingen (herroepingsrecht) in zijn werk?

Retourneren van artikelen is in sommige gevallen mogelijk, maar met lenzen gelden er natuurlijk wat extra regels. Je kunt ieder artikel bij ons, ongeopend, binnen 14 dagen na ontvangst retourneren en je ontvangt dan het gehele bedrag van de bestelling (binnen 14 dagen) terug inclusief verzendkosten. Heeft u het product beschadigd, dan kunnen we daarvoor kosten in rekening brengen. Lees voor meer informatie onze algemene voorwaarden, artikelen 6 tot en met 8. Voor meer informatie, kun je contact opnemen met onze klantenservice op, zodat we wat vragen kunnen stellen en de de retourprocedure kunnen uitleggen. Indien je wenst te retourneren kan dit naar

LensBestel.nl
Westblaak 180 | 7.06
3012KN Rotterdam 

Verzendkosten zijn voor eigen gebruik.

Een modelformulier voor retouren vind je hier:
Retourenformulier

 

Wat is jullie klachtenprocedure?

We hebben er gelukkig heel weinig mee te maken, maar mocht je een klacht hebben, of het nu gaat over een product of onze dienstverlening, dan willen we je zo snel mogelijk en zo goed mogelijk helpen. Neem bij klachten het liefst telefonisch contact met onze klantenservice op. Het telefoonnummer vind je hierboven (076 530 2344). Hou je ordernummer bij de hand! Je kunt ook mailen naar klantenservice@lensbestel.nl of ons via twitter en facebook bereiken. We beloven je binnen 5 werkdagen inhoudelijk te antwoorden!

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Algemene Voorwaarden zijn de spelregels, afgesproken tussen u en ons, wanneer u bij ons een product bestelt. Tijdens het bestelproces geeft u aan akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden, wat betekent dat u weet wat we afspreken. De Voorwaarden zijn in juridische taal geschreven en moeilijk om doorheen te komen, daarom hebben wij een korte beter te begrijpen samenvatting toegevoegd aan de voorwaarden. Heeft u vragen over onze algemene voorwaarden, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij lopen dan eventueel de voorwaarden met u door of vertalen ze, waar mogelijk, in mensentaal. De voorwaarden vindt u overigens hier: Algemene Voorwaarden

 

Waar kan ik de leveringsvoorwaarden vinden?

Leveringsvoorwaarden zijn onderdeel van de Algemene Voorwaarden. Hierin beschrijven wij onder welke afspraken u de producten geleverd krijgt. De Voorwaarden zijn in juridische taal geschreven en moeilijk om doorheen te komen, daarom hebben wij een korte beter te begrijpen samenvatting toegevoegd aan de voorwaarden. Heeft u vragen over onze algemene voorwaarden, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij lopen dan eventueel de voorwaarden met u door of vertalen ze, waar mogelijk, in mensentaal. De voorwaarden vindt u overigens hier: Algemene Voorwaarden

 

Waar kan ik de privacyverklaring vinden?

Bij iedere bestelling vragen wij u om enkele gegevens, zoals bijvoorbeeld uw adres (zodat we weten waar de producten naartoe moeten). In de Privacyverklaring leggen we uit wat we met uw gegevens doen. Zo beloven wij daarin dat we uw gegevens niet doorverkopen aan derden, u geen ongevraagde mails sturen en uw gegevens met zorg behandelen. Mocht u vragen hebben over onze Privacyverklaring, neemt u dan contact met ons op.

Aan het laden...
569 beoordelingen | 8.7